Power Query W Excel

Szczegóły szkolenia

Szkolenie Power Query w Excel ma na celu zapoznanie kursantów z możliwościami dodatku do Excela – Power Query. Dodatek Microsoft Power Query dla programu Excel rozszerza jego możliwości w zakresie korzystania z samoobsługowej analizy biznesowej, upraszczając odnajdywanie danych, łączenia i ich przekształcania. W trakcie kursu pokazujemy możliwości programu dotyczące importowania danych z różnych źródeł, edytowania i ponawiania zapytań oraz pracy na tak zebranych danych. Wykorzystywane będą zarówno wbudowane funkcje i narzędzia, jak również tworzone zostaną nowe, z wykorzystaniem języka M.

Termin i koszt szkolenia do indywidualnego uzgodnienia

Plan szkolenia

  1. Wstęp
    • Omówienie narzędzia Power Query
    • Dostępność PQ w zależności od wersji MS Office
    • Zestaw narzędzi Power
  2. Źródła danych (importowanie)
    • Z plików MS Excel
    • Z plików tekstowych (txt, csv)
    • Z baz danych (np. MS Access)
    • Pobieranie danych z Internetu
    • Omówienie innych źródeł
  3. Łączenie danych z wielu źródeł (arkuszy / plików / folderów)
  4. Ładowanie danych do MS Excel:
    • Ładowanie danych do tabel danych
    • Ładowanie danych do tabel przestawnych
    • Ładowanie danych do modeli danych (Power Pivot)
    • Tworzeni tylko połączeń
  5. Typy danych i zarządzanie danymi:
    • Omówienie podstawowych typów danych
    • Zmiana typów danych
    • Sortowanie
    • Filtrowanie
  6. Przekształcanie pobieranych danych
    • Usuwanie kolumn i wierszy
    • Tworzenie nazw kolumn oraz przesuwanie nazw kolumn z wierszy danych
    • Edycja nazw kolumn
    • Porządkowanie i przekształcanie danych w kolumnach
    • Wykonywanie funkcji na danych
  7. Dodawanie nowych kolumn
    • Tworzenie kolumn z przykładów
    • Tworzenie kolumn niestandardowych
    • Tworzenie kolumn warunkowych (jeżeli)
    • Tworzenie kolumn na podstawie daty i czasu
    • Tworzenie kolumn na podstawie funkcji i obliczeń
  8. Porządkowanie kolumn i wierszy
  9. „Odpivotowywanie” tabeli
  10. Przestawianie kolumn i wierszy
  11. Grupowanie danych
  12. Dodawanie nowych kolumn za pomocą języka M
    • Tworzenie kolumn niestandardowych z wykorzystaniem funkcji M
    • Tworzenie kolumn warunkowych (jeżeli) z OR i AND
    • Tworzenie kolumn na podstawie daty i czasu z wykorzystaniem języka M
  13. Łączenie danych z różnych (niespójnych) źródeł
  14. Przekształcanie danych z wykorzystaniem język M
  15. Parametry w zapytaniach

Uzyskane umiejętności

 
  • Pobierać w jedno miejsce dane z wielu plików Excela,
  • Transformować dane z różnych plików i wyświetlać je w odpowiedni dla Ciebie sposób,
  • Tworzyć w wygodny sposób tabele przestawne z wielu źródeł,
  • Aktualizować swoje raporty jednym kliknięciem, gdy dane w plikach źródłowych się zmienią.
 
 
 

Umów szczegóły szkolenia

Szkolenia dla każdego

Dołącz do nas i podnieś swoje kompetencje z MS Office!

Jeśli chcesz zwiększyć swoją efektywność i zdobyć konkretne, praktyczne umiejętności, które będą wspierać Twój rozwój zawodowy, nasze szkolenia są idealnym rozwiązaniem. Zapraszamy do kontaktu – z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania, doradzimy w wyborze odpowiedniego kursu i pomożemy Ci odkryć pełny potencjał, jaki daje praca z pakietem MS Office.

+48 602 317 369
biuro@edupartner.pl

Liczby mówią za siebie

Lat doświadczenia
+ 1
Uczestników
+ 1 K
Szkoleń
+ 1
Zadowolenia
1 %
Call Now Button