Power Query W Excel
Szczegóły szkolenia
Szkolenie Power Query w Excel ma na celu zapoznanie kursantów z możliwościami dodatku do Excela – Power Query. Dodatek Microsoft Power Query dla programu Excel rozszerza jego możliwości w zakresie korzystania z samoobsługowej analizy biznesowej, upraszczając odnajdywanie danych, łączenia i ich przekształcania. W trakcie kursu pokazujemy możliwości programu dotyczące importowania danych z różnych źródeł, edytowania i ponawiania zapytań oraz pracy na tak zebranych danych. Wykorzystywane będą zarówno wbudowane funkcje i narzędzia, jak również tworzone zostaną nowe, z wykorzystaniem języka M.
Termin i koszt szkolenia do indywidualnego uzgodnienia
Plan szkolenia
- Wstęp
- Omówienie narzędzia Power Query
- Dostępność PQ w zależności od wersji MS Office
- Zestaw narzędzi Power
- Źródła danych (importowanie)
- Z plików MS Excel
- Z plików tekstowych (txt, csv)
- Z baz danych (np. MS Access)
- Pobieranie danych z Internetu
- Omówienie innych źródeł
- Łączenie danych z wielu źródeł (arkuszy / plików / folderów)
- Ładowanie danych do MS Excel:
- Ładowanie danych do tabel danych
- Ładowanie danych do tabel przestawnych
- Ładowanie danych do modeli danych (Power Pivot)
- Tworzeni tylko połączeń
- Typy danych i zarządzanie danymi:
- Omówienie podstawowych typów danych
- Zmiana typów danych
- Sortowanie
- Filtrowanie
- Przekształcanie pobieranych danych
- Usuwanie kolumn i wierszy
- Tworzenie nazw kolumn oraz przesuwanie nazw kolumn z wierszy danych
- Edycja nazw kolumn
- Porządkowanie i przekształcanie danych w kolumnach
- Wykonywanie funkcji na danych
- Dodawanie nowych kolumn
- Tworzenie kolumn z przykładów
- Tworzenie kolumn niestandardowych
- Tworzenie kolumn warunkowych (jeżeli)
- Tworzenie kolumn na podstawie daty i czasu
- Tworzenie kolumn na podstawie funkcji i obliczeń
- Porządkowanie kolumn i wierszy
- „Odpivotowywanie” tabeli
- Przestawianie kolumn i wierszy
- Grupowanie danych
- Dodawanie nowych kolumn za pomocą języka M
- Tworzenie kolumn niestandardowych z wykorzystaniem funkcji M
- Tworzenie kolumn warunkowych (jeżeli) z OR i AND
- Tworzenie kolumn na podstawie daty i czasu z wykorzystaniem języka M
- Łączenie danych z różnych (niespójnych) źródeł
- Przekształcanie danych z wykorzystaniem język M
- Parametry w zapytaniach
Uzyskane umiejętności
- Pobierać w jedno miejsce dane z wielu plików Excela,
- Transformować dane z różnych plików i wyświetlać je w odpowiedni dla Ciebie sposób,
- Tworzyć w wygodny sposób tabele przestawne z wielu źródeł,
- Aktualizować swoje raporty jednym kliknięciem, gdy dane w plikach źródłowych się zmienią.
Umów szczegóły szkolenia
Szkolenia dla każdego
Dołącz do nas i podnieś swoje kompetencje z MS Office!
Jeśli chcesz zwiększyć swoją efektywność i zdobyć konkretne, praktyczne umiejętności, które będą wspierać Twój rozwój zawodowy, nasze szkolenia są idealnym rozwiązaniem. Zapraszamy do kontaktu – z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania, doradzimy w wyborze odpowiedniego kursu i pomożemy Ci odkryć pełny potencjał, jaki daje praca z pakietem MS Office.